• icon-wishlist
  • icon-cart
Product selection from GAZEBO PENGUIN

Gazebo Penguin 12-ft x 16-ft Gazebo

Article #330000422 Model #43226-22
This item is not currently available for immediate purchase, but can be ordered by visiting the selected store. Orders typically take 3-7 days from date of order to be received at your selected store.

Gazebo Penguin 12-ft x 16-ft Gazebo

icon-wishlist

Description

Relax in the shade under this gazebo from Gazebo Penguin®. This attractive and practical gazebo provides all the comforts of the indoors to your outdoor living space. Whether it's sunny or raining outside, you will be protected from the elements. This structure comes with an aluminum frame and a polycarbonate roof. In addition, netting with a zipper keeps the bugs out. Comes with a one-year limited warranty.

Product specifications

Warranty
1-year limited
Manufacturer Color/finish
Brown
Primary Material
Metal
Type
Permanent
Collection Name
Gazebo Penguin
Frame Material
Aluminum
Paintable
Yes
Metal Type
Aluminum
Patio Furniture Color/finish
Brown
Floor Included
No
Foundation Length (ft)
11.92
Foundation Width (ft)
16.17
Screen Included
Yes
Roof Material
Polycarbonate
Shingles Included
No
Benches Included
No
Exterior Width (ft)
16.17
Exterior Height (ft)
9.17
Exterior Depth (ft)
11.92
Interior Peak Height (ft)
9
Shape
Rectangle

You may also like

Sojag Meridien Hardtop Gazebo with Netting - 16-ft x 12-ft - Black icon-wishlist
SOJAG
Sojag Meridien Hardtop Gazebo with Netting - 16-ft x 12-ft - Black
 
Details
Article #330605679
Sojag Meridien Hardtop Gazebo with Netting - 12-ft x 10-ft icon-wishlist
SOJAG
Sojag Meridien Hardtop Gazebo with Netting - 12-ft x 10-ft
 
Details
Article #330605680
Sojag Dakota Hardtop Gazebo with Netting - 12-ft x10-ft - Brown icon-wishlist
SOJAG
Sojag Dakota Hardtop Gazebo with Netting - 12-ft x10-ft - Brown
 
Details
Article #330605681
Quik Shade Go Hybrid® Slant Leg Canopy - 7' x 7' - Russet icon-wishlist
QUIK SHADE
Quik Shade Go Hybrid® Slant Leg Canopy - 7' x 7' - Russet
 
Details
Article #330689127
Sojag Genova Hardtop Gazebo with Netting - 16-ft x 12-ft - Brown icon-wishlist
SOJAG
Sojag Genova Hardtop Gazebo with Netting - 16-ft x 12-ft - Brown
 
Details
Article #330605682
Quik Shade Go Hybrid® Slant Leg Canopy - 7' x 7' - Red icon-wishlist
QUIK SHADE
Quik Shade Go Hybrid® Slant Leg Canopy - 7' x 7' - Red
 
Details
Article #330689128
ShelterLogic EAGO ShelterLogic Bungee Fasteners (25-Pack) icon-wishlist
SHELTERLOGIC
ShelterLogic EAGO ShelterLogic Bungee Fasteners (25-Pack)
 
Details
Article #330034149
Quik Shade Go Hybrid® Slant Leg Canopy - 7' x 7' - Charcoal icon-wishlist
QUIK SHADE
Quik Shade Go Hybrid® Slant Leg Canopy - 7' x 7' - Charcoal
 
Details
Article #330689129
ShelterLogic Pop-Up Canopy HD® Slant Leg - 10-ft x 10-ft - Bronze icon-wishlist
SHELTERLOGIC
ShelterLogic Pop-Up Canopy HD® Slant Leg - 10-ft x 10-ft - Bronze
 
Details
Article #330034615
Impact Canopies Canada 10-ft x 10-ft Black Full Sidewall Canopy Kit icon-wishlist
IMPACT CANOPIES CANADA
Impact Canopies Canada 10-ft x 10-ft Black Full Sidewall Canopy Kit
 
Details
Article #330034266
Quik Shade Solo Steel® Slant Leg Canopy - 9' x 9' - Black icon-wishlist
QUIK SHADE
Quik Shade Solo Steel® Slant Leg Canopy - 9' x 9' - Black
 
Details
Article #330689094
Quik Shade Expedition® Straight Leg Canopy - 10' x 10' icon-wishlist
QUIK SHADE
Quik Shade Expedition® Straight Leg Canopy - 10' x 10'
 
Details
Article #330689152
Cedarshed Octagonal Gazebo - 2-Tier - 14' - Red Cedar icon-wishlist
CEDARSHED
Cedarshed Octagonal Gazebo - 2-Tier - 14' - Red Cedar
 
Details
Article #330682817
Quik Shade Solo Steel® Slant Leg Canopy - 11' x 11' - Black icon-wishlist
QUIK SHADE
Quik Shade Solo Steel® Slant Leg Canopy - 11' x 11' - Black
 
Details
Article #330689147
New England Arbors White PVC Mirage Pergola icon-wishlist
NEW ENGLAND ARBORS
New England Arbors White PVC Mirage Pergola
 
Details
Article #330054697
Quik Shade Summit® Straight Leg Canopy - 10' X 10' icon-wishlist
QUIK SHADE
Quik Shade Summit® Straight Leg Canopy - 10' X 10'
 
Details
Article #330689130

do curtains come with it

Asked by: Anonymous
Yes they do.  I would recommend you have a professional put this together. My husband is very handy and it was very difficult. Lowe’s charged us an additional $700 to have someone come out and put it together!! 
Answered by: Nardi
Date published: 2019-07-16

When you say the gazebo is 16X12 is this the roof measurement or the measurements between the support poles? Our Gazebo was damaged by snow load and have to replace and we want to make sure the new gazebo is the same size. Roof of old one measures 12X16

Asked by: Pam57
Hello Pam, if your previous gazebo was a Penguin product, the dimensions will surely be the same. If it is not and you require exact measurements, we would be happy to forward you our floor plan for the unit. Please contact customerservice@gazebopenguin.com to receive further information.
Answered by: Gazebo Penguin - CSR
Date published: 2018-04-18

How is the roof supported in the Winter snow load months?

Asked by: fredis
Hello Fast Freddie, the unit is made to withstand all four Canadian seasons. This being said, the unit supposed to be regularly cleared of snow to maintain the integrity of the roof. I hope this helps!
Answered by: Gazebo Penguin - CSR
Date published: 2018-04-18

Is roof vented. Can u have a fire pit under neath. 

Asked by: Cliffscat
The roof is not vented, which is why we do not recommend fire pit underneath. However, if you purchase the product, the decision to put a firepit is at your discretion - but we cannot guarantee anything under warranty if there is a firepit placed underneath the gazebo.
Answered by: Anonymous
Date published: 2018-04-18

Do you install 12 x 16 Gazebo

Asked by: Divakar
We do not, you would need to check with the vendor who takes your order.
Answered by: Anonymous
Date published: 2017-06-22

does this come with both screens? (netting and full cover)

Asked by: lumax99
Yes!
Answered by: Anonymous
Date published: 2017-06-19
  • y_2019, m_12, d_5, h_12CST
  • bvseo_bulk, prod_bvqa, vn_bulk_3.0.3
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasquestionsanswers, tq_6
  • loc_en_CA, sid_330000422, prod, sort_[SortEntry(order=LAST_APPROVED_ANSWER_SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_rona
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-4.0.0
  • LOCAL, getContent, 0ms
  • QUESTIONS, PRODUCT
Gazebo Penguin 12-ft x 16-ft Gazebo is rated 2.5 out of 5 by 6.
Rated 1 out of 5 by from If you Buy 1 you better buy 2 I love my gazebo, but if your going to buy 1 you should buy 2... so you have spair parts, A peace of trim around the outside that helps hold the polycarbonate sheets in place was damaged so I called Penguin and they sent me a Quote $203.57 now we are talking about a 58 inch peace of metal. I will attach pictures and the quote. I can't immagen how much a few peaces of polycarbonate sheets would cost.
Date published: 2016-10-22
Rated 1 out of 5 by from Stop. Don't buy this brand! When setting this gazebo up a piece of the top frame broke. Cannot get anyone at the company to help us. All we want is another part so we can complete setup. No one gets back to you. The never respond to emails. At this point we wasted over $2,000.
Date published: 2016-07-01
Rated 4 out of 5 by from Great After Service from Penguin Purchased the unit Last June and it installed easily and really accented the back yard . It endured a very tough winter with significant snowfall. We cleared the snow off a couple of times to help. In the early spring a significant wind burst created an updraft and blew out a panel . Surprised as it withstood such a harsh winter . We saw the cracks on the edge of the panels and sent pictures to Penguin . I can only say that the customer service at Penguin was exceptional . They understood the issue , helped to properly identify the parts and made sure two new panels were shipped out . Full marks to Penguin as we love the unit and it was a simple issue and they dealt with it . Good job Penguin.
Date published: 2018-03-22
Rated 3 out of 5 by from My Review of Gazebo Penguin 43226 I bought this item a few weeks ago. Since it has arrived we have had rain almost every day. It has only been the last week when I could spend any time working on it without getting wet. There is only one problem, there are not 4 screw holes there, the only way the legs could be attached is by taking out tow or the four screws which which attach the side top rails ( two on each side) and double attach them to the leg flange. This will make the whole thing unstable during the leg install process. This Missing Detail makes assembly unsafe / dangerous when trying to install the legs.
Date published: 2017-05-22
Rated 1 out of 5 by from If I could give zero stars I would We have had this gazebo for two years now. Lots of time to experiences its shortcomings. In summary: 1) a disaster to assemble - nothing lines up and getting the unit squared is impossible, particularly along the diagonal, which means fitting the roof panels is a nightmare, 2) polycarbonate panels deteriorate quickly - after two years of use, panels on the sun side are filled with holes (it does not appear that the panels are UV tolerant), 3) a disaster in winter conditions - any kind of snow load causes the polycarbonate panels to fall and the perimeter steel channels to pop out - I have to clear all snow off the gazebo ASAP to prevent this and have resorted to putting a centre brace in the middle to help support the roof. Don't waste your money (characterizing this as a waste of money is no overstatement). We are now planning to replace this gazebo after 2 years of use with something more reliable. We talked ourselves into keeping it despite the assembly challenges - BIG MISTAKE.
Date published: 2019-07-19
Rated 5 out of 5 by from beautiful gazebo! very beautiful gazebo, unique look and style, was worried about getting enough shade with the tinted panels but it's perfect. Got a great deal on it from a price match. It's very sturdy and after a few major downpours there are no leaks. Comes with 2 sets of curtains (mosquito mesh and privacy) but we haven't put them on yet. They look very nice and good quality. Installation is challenging though, the instructions are not as detailed as they could be. If something doesn't seem right it probably isn't! The panels have to be gently hammered in ALL the way in, the outside frames that go around the panel edges fit very tightly so the panels must be perfectly flush with them. The corner and side beam covers that go over the big roof frame are difficult to line up the little holes,I had to drill new holes. You definitely need 2-4 people. It took me 15 hours but that was mostly by myself with some help when I needed it. You need more people to put up the roof frame and the panels. All in all it wasn't too bad and it looks great, we are very happy. Originally I bought the 10x14 but it was too small to go over our hot-tub. Very glad we went with the 12x16. We'll see how it handles the rest of the summer and winter.
Date published: 2017-07-13
  • y_2019, m_12, d_5, h_12
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.3
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_6
  • loc_en_CA, sid_330000422, prod, sort_[SortEntry(order=RELEVANCE, direction=DESCENDING)]
  • clientName_rona
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-4.0.0
  • LOCAL, getContent, 1ms
  • REVIEWS, PRODUCT